Pakket bij DSV (Douane Post)? Begin al maar te wenen!

Allereerst: DSV zijn een bende werkschuw tuig en ze doen blijkbaar hun absolute best om niet hun best te doen mensen te helpen. Ze zijn allemaal tweetalig op papier maar doen NUL hun best om Nederlands of Engels te spreken. Maar het ergst van al is het feit dat ze bij DSV blijkbaar gewoon NOOIT DE TELEFOON OPNEMEN. Ze hebben op elke bureau een telefoon staan en ze nemen om de zoveel minuten eens at random eens een telefoontje op om dan een “klant” te pesten.

DSVUiteindelijk factureren ze een even random bedrag, dat vaak niet op papier komt; en dat je cash moet betalen aan de postbode die dan toevallig geen kleingeld op zak heeft en dus niet gepast kan teruggeven.

Anyway. Besef dat dit een hel zal worden en dat je volgende keer beter DHL/UPS gebruikt voor zendingen van buiten de EU.

Toch enkele nummers die kunnen helpen:

Algemene info over de douane – voor ál uw vragen, maar verwijzen alleen door: 02/576.30.19
Douanedienst van de Post (DSV) – indien uw pakje ligt te wachten om ingeklaard te worden. Let op, dit zijn de befaamde nummers waarover ik hierboven spreek: 02/556.61.11 / 02/556.61.12 / 02/556.61.13 / 02/556.61.17 / wpc@be.dsv.com
Douane zelf – indien uw pakje verdacht/illegaal werd bevonden: 02/422.11.92
Klantendienst van de Post – voor uw vragen over (diensten van) de Post, maar vaak allesbehalve behulpzaam: 02/201.23.45

UPDATE: Na drie jaar gesukkel onder leiding van het Deense bedrijf DSV Air & Sea NV komt de douane-inklaring vanaf februari 2012 rechtstreeks bij BPost terecht. Zie http://postandparcel.info/42158/news/bpost-to-take-customs-clearance-services-in-house/. Hoop op beterschap?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *